torsdag 28 januari 2010

Att vara nyfiken

När jag som 53åring bselöt mig för att läsa 25 p Mental träning vid Skandinaviska ledarhögskolan i Örebro och berättade det för våra barn, sa vår son Jonnie:
Mamma dö inte nyfiken, lyssna till ditt hjärta. Visst , jag tänker inte dö nyfiken, jag lyssnar till mitt hjärta. Vilket innebär att jag ofta känner att jag är på "fel ställe"
Men oj, vad roligt jag haft och kommer att få. Nu har jag kastat mig in i bloggandets värld. Vårt barnbarn Peter kom med frågan, Varför öppnar du inte en blogg Momma?
Ja kanske det, men hur gör man?Tur att det finns hjälpsamma människor som Lars-Eric Forssen. och Anita Berglund. Med deras hjälp ska jag på staplande steg komma igång.
Eller som poeten Robert Fors Skriver:
" Två vägar gick åt olika håll i skogen och ja...
jag tog den som var mindre använd.
Och det gjorde skillnaden"
Vi hörs.....

Inga kommentarer: